Infolinia dot. praw pasażerów
801 044 080 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych (opłata według taryfy operatora)
22 460 40 80 – dla połączeń z telefonów komórkowych
PL EN

Złóż wniosek

Wniosek o wszczęcie postępowania możesz złożyć na kilka sposobów:




  • pocztą tradycyjną, kierując korespondencję na adres:

Rzecznik Praw Pasażera Kolei
przy Prezesie Urzędu Transportu Kolejowego

Al. Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa

  • za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP);

  • osobiście. W siedzibie Urzędu Transportu Kolejowego otrzymasz formularz wniosku, który należy wypełnić i złożyć w kancelarii Urzędu. Jeżeli nie mieszkasz w Warszawie możesz również otrzymać wydrukowany formularz wniosku i następnie złożyć go w sekretariatach Oddziałów Terenowych UTK. Dane adresowe Oddziałów dostępne są tutaj.

  • za pośrednictwem Platformy ODR. Możesz z niej skorzystać, gdy umowa przewozu została zawarta przez Internet. Zachęcamy do wykorzystania tego narzędzia w przypadku sporów transgranicznych, tj. w sytuacji, gdy przedsiębiorca wykonuje działalność w innym państwie. Zaletą platformy jest bowiem możliwość tłumaczenia dokumentacji sprawy, można również wyszukać podmiot ADR właściwy do rozpatrzenia sporu. W innych przypadkach dogodniejsze może być wykorzystanie pozostałych, wskazanych powyżej, sposobów złożenia wniosku.

Sprawdź, co powinien zawierać wniosek oraz kiedy może zostać wszczęte postępowanie.