Infolinia dot. praw pasażerów
801 044 080 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych (opłata według taryfy operatora)
22 460 40 80 – dla połączeń z telefonów komórkowych
PL EN

Odszkodowanie



Masz prawo do odszkodowania w przypadku opóźnienia lub odwołania pociągu.


Twój pociąg ma ponad 60-minutowe opóźnienie? Możesz uzyskać zadośćuczynienie od spółki kolejowej, z której usług korzystasz.

Jeśli w wyniku opóźnienia, które wynosi ponad 1 godzinę, zrezygnujesz z podróży, masz prawo do:

  • zwrotu kosztu biletu;
  • bezpłatnego przejazdu do miejsca rozpoczęcia podróży w najbliższym możliwym terminie (w razie konieczności);
  • zmiany trasy przejazdu, by dotrzeć do miejsca docelowego w najbliższym możliwym terminie i na porównywalnych warunkach przewozu;
  • dokonania zmiany rezerwacji na późniejszy, bardziej dogodny termin.


W przypadku ponad 60-minutowych opóźnień w przejazdach dalekobieżnych przysługuje Ci rekompensata. Prawo to jest gwarantowane po złożeniu reklamacji bezpośrednio do przewoźnika, z którego usług korzystałeś.

Szczegółowe informacje dotyczące składania skarg oraz reklamacji znajdziesz na stronie internetowej Urzędu Transportu Kolejowego w zakładce Skargi i reklamacje.

Sposób rozpatrzenia Twojej reklamacji przez przewoźnika nie jest satysfakcjonujący? Możesz skierować sprawę do Rzecznika Praw Pasażera Kolei.







Film dostępny również w Polskim Języku Migowym: