Bezpieczna podróż
Masz prawo do bezpiecznej podróży.
Przewoźnicy kolejowi i zarządcy stacji mają obowiązek zapewnić pasażerom bezpieczeństwo na terenie dworców i w pociągach.
Jeżeli:
- zauważysz bagaż pozostawiony bez opieki,
- gwałtownie pogorszy się Twoje samopoczucie,
- będziesz potrzebował pomocy
powiadom o tym pracowników ochrony oraz osoby w Twoim otoczeniu. Jeżeli niepokojąca sytuacja ma miejsce w pociągu, zawiadom konduktora lub kierownika pociągu.
Pamiętaj, że w każdej sytuacji możesz również zawiadomić Funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei – tel.: 22 474 00 00.
Jeżeli drużyna konduktorska czy funkcjonariusze SOK nie podjęli interwencji, masz prawo do złożenia skargi bezpośrednio do przewoźnika, z którego usług korzystałeś, lub do SOK.
Szczegółowe informacje dotyczące składania skarg oraz reklamacji znajdziesz na stronie internetowej Urzędu Transportu Kolejowego w zakładce Skargi i reklamacje.
Sposób rozpatrzenia Twojej reklamacji przez przewoźnika nie jest satysfakcjonujący? Możesz skierować sprawę do Rzecznika Praw Pasażera Kolei.
Film dostępny również w Polskim Języku Migowym: