Infolinia dot. praw pasażerów
801 044 080 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych (opłata według taryfy operatora)
22 460 40 80 – dla połączeń z telefonów komórkowych
PL EN

Bezpieczna podróż



Masz prawo do bezpiecznej podróży.


Przewoźnicy kolejowi i zarządcy stacji mają obowiązek zapewnić pasażerom bezpieczeństwo na terenie dworców i w pociągach.

Jeżeli:

  • zauważysz bagaż pozostawiony bez opieki,

  • gwałtownie pogorszy się Twoje samopoczucie,

  • będziesz potrzebował pomocy


powiadom o tym pracowników ochrony oraz osoby w Twoim otoczeniu. Jeżeli niepokojąca sytuacja ma miejsce w pociągu, zawiadom konduktora lub kierownika pociągu.

Pamiętaj, że w każdej sytuacji możesz również zawiadomić Funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei tel.: 22 474 00 00.

Jeżeli drużyna konduktorska czy funkcjonariusze SOK nie podjęli interwencji, masz prawo do złożenia skargi bezpośrednio do przewoźnika, z którego usług korzystałeś, lub do SOK.

Szczegółowe informacje dotyczące składania skarg oraz reklamacji znajdziesz na stronie internetowej Urzędu Transportu Kolejowego w zakładce Skargi i reklamacje.

Sposób rozpatrzenia Twojej reklamacji przez przewoźnika nie jest satysfakcjonujący? Możesz skierować sprawę do Rzecznika Praw Pasażera Kolei.






Film dostępny również w Polskim Języku Migowym: