Opublikowane na Rzecznik Praw Pasażera Kolei (https://www.pasazer.gov.pl/)

Bezpieczna podróż



Masz prawo do bezpiecznej podróży.


Przewoźnicy kolejowi i zarządcy stacji mają obowiązek zapewnić pasażerom bezpieczeństwo na terenie dworców i w pociągach.

Jeżeli:





powiadom o tym pracowników ochrony oraz osoby w Twoim otoczeniu. Jeżeli niepokojąca sytuacja ma miejsce w pociągu, zawiadom konduktora lub kierownika pociągu.

Pamiętaj, że w każdej sytuacji możesz również zawiadomić Funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei tel.: 22 474 00 00.

Jeżeli drużyna konduktorska czy funkcjonariusze SOK nie podjęli interwencji, masz prawo do złożenia skargi bezpośrednio do przewoźnika, z którego usług korzystałeś, lub do SOK.

Szczegółowe informacje dotyczące składania skarg oraz reklamacji znajdziesz na stronie internetowej Urzędu Transportu Kolejowego w zakładce Skargi i reklamacje.

Sposób rozpatrzenia Twojej reklamacji przez przewoźnika nie jest satysfakcjonujący? Możesz skierować sprawę do Rzecznika Praw Pasażera Kolei.






Film dostępny również w Polskim Języku Migowym:

Adres źródła: https://www.pasazer.gov.pl/prawa-pasazerow/bezpieczna-podroz