Infolinia dot. praw pasażerów
801 044 080 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych (opłata według taryfy operatora)
22 460 40 80 – dla połączeń z telefonów komórkowych
PL EN

Możliwość złożenia skargi




Jeżeli podróż pociągiem nie spełniła Twoich oczekiwań, masz prawo do złożenia skargi.

Mogą to być zarówno kwestie związane z zachowaniem drużyny konduktorskiej, stanem dworca kolejowego czy ogólne uwagi dotyczące np. infrastruktury kolejowej (remonty torów, peronów).

Złożenie skargi nie wiąże się z żadną rekompensatą ani zadośćuczynieniem.

W przypadku odwołania lub opóźnienia pociągu możesz ubiegać się o odszkodowanie. Wtedy rozpoczyna się proces reklamacji.

Szczegółowe informacje dotyczące składania skarg oraz reklamacji znajdziesz na stronie internetowej Urzędu Transportu Kolejowego w zakładce Skargi i reklamacje.

Sposób rozpatrzenia Twojej reklamacji przez przewoźnika nie jest satysfakcjonujący? Możesz skierować sprawę do Rzecznika Praw Pasażera Kolei.








Film dostępny również w Polskim Języku Migowym: