Infolinia dot. praw pasażerów
801 044 080 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych (opłata według taryfy operatora)
22 460 40 80 – dla połączeń z telefonów komórkowych
szukaj na stronie wielkość czcionki kontrast język migowy PL EN

Rzecznik Praw Pasażera Kolei

menu

Możliwość złożenia skargi




Jeżeli podróż pociągiem nie spełniła Twoich oczekiwań, masz prawo do złożenia skargi.

Mogą to być zarówno kwestie związane z zachowaniem drużyny konduktorskiej, stanem dworca kolejowego czy ogólne uwagi dotyczące np. infrastruktury kolejowej (remonty torów, peronów).

Złożenie skargi nie wiąże się z żadną rekompensatą ani zadośćuczynieniem.

W przypadku odwołania lub opóźnienia pociągu możesz ubiegać się o odszkodowanie. Wtedy rozpoczyna się proces reklamacji.

Szczegółowe informacje dotyczące składania skarg oraz reklamacji znajdziesz na stronie internetowej Urzędu Transportu Kolejowego w zakładce Skargi i reklamacje.

Sposób rozpatrzenia Twojej reklamacji przez przewoźnika nie jest satysfakcjonujący? Możesz skierować sprawę do Rzecznika Praw Pasażera Kolei.








Film dostępny również w Polskim Języku Migowym:

Przejdź do góry strony