Infolinia dot. praw pasażerów
801 044 080 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych (opłata według taryfy operatora)
22 460 40 80 – dla połączeń z telefonów komórkowych
PL EN

Aktualności

09.11.2017
Nowe materiały informacyjne o prawach pasażerów

Rzecznik Praw Pasażera Kolei przygotował nowe materiały informacyjne dotyczące praw pasażerów w transporcie kolejowym oraz postępowań polubownych prowadzonych przez Rzecznika. W prosty i przystępny sposób przekazujemy w nich najważniejsze informacje.

20.10.2017
Spotkanie Rzecznika Praw Pasażera Kolei z przedsiębiorcami kolejowymi

Rzecznik Praw Pasażera Kolei - Joanna Marcinkowska oraz Wiceprezes Urzędu Transportu Kolejowego - Radosław Pacewicz spotkali się w siedzibie UTK z przedstawicielami przedsiębiorców funkcjonujących na rynku kolejowym. Celem spotkania było omówienie pierwszego okresu działalności Rzecznika oraz zwrócenie uwagi na najczęściej powtarzające się przypadki reklamacji.

09.10.2017
Rzecznik Praw Pasażera Kolei spotkała się z odwiedzającymi Targi TRAKO 2017
W piątek 29 września 2017 r. odwiedzający stoisko Urzędu Transportu Kolejowego na Międzynarodowych Targach Kolejowych TRAKO 2017 w Gdańsku mogli porozmawiać z Joanną Marcinkowską, Rzecznikiem Praw Pasażera Kolei.
19.09.2017
Rzecznik Praw Pasażera Kolei na TRAKO 2017

W następny piątek, 29 września 2017 r. zapraszamy do Gdańska na  Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2017, na których będzie można się spotkać z Rzecznikiem Praw Pasażera Kolei.

07.09.2017
Witamy na nowej stronie internetowej Rzecznika Praw Pasażera Kolei!

Chcesz wiedzieć, jak wziąć udział w postępowaniu polubownym prowadzonym przez Rzecznika Praw Pasażera Kolei? Poszukujesz informacji o prawach pasażerów? Wszystkiego dowiesz się z naszego nowego serwisu internetowego.

07.09.2017
Siedem miesięcy pracy Rzecznika Praw Pasażera Kolei
Już ponad siedem miesięcy Rzecznik Praw Pasażera Kolei rozstrzyga spory między pasażerami a przedsiębiorcami. Przez ten czas o pomoc do Rzecznika zwróciło się ponad 130 osób.
07.09.2017
Czy Przewoźnik może odrzucić reklamację tłumacząc, że winę za utrudnienia w ruchu ponosi inny podmiot?
Może się zdarzyć, że z powodu opóźnienia lub odwołania pociągu Podróżny poniesie dodatkowe koszty, czasem znaczne, związane np. z koniecznością noclegu w hotelu lub utratą połączenia lotniczego. Warto poznać zasady odpowiedzialności przedsiębiorcy w takich wypadkach. Zachęcamy do lektury.
07.09.2017
Postępowania polubowne z perspektywy przedsiębiorcy – najważniejsze informacje

Oprócz dostępnych w serwisie internetowym Rzecznika Praw Pasażera Kolei odpowiedzi na najczęściej zadawane przez Pasażerów pytania przygotowaliśmy również Poradnik dla Przedsiębiorców. Podmioty funkcjonujące na rynku kolejowym znajdą w nim informacje na temat postępowań polubownych oraz współpracy z Rzecznikiem.

07.09.2017
O bezpieczeństwie na Moto Safety Day w Gdyni
W sobotę 29 lipca odbyła się już dwunasta edycja Moto Safety Day. Tym razem bezpieczeństwo w ruchu drogowym promowano na Skwerze Kościuszki w Gdyni. Swoje stoisko miał też Urząd Transportu Kolejowego.