Infolinia dot. praw pasażerów
801 044 080 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych (opłata według taryfy operatora)
22 460 40 80 – dla połączeń z telefonów komórkowych
PL EN

Aktualności

02.02.2018
Rok Rzecznika Praw Pasażera Kolei

Blisko 300 spraw, w tym ponad 170 postępowań polubownych – takie są efekty rocznej pracy Rzecznika Praw Pasażera Kolei. Rok temu, 1 lutego 2017 roku, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego Ignacy Góra powołał Joannę Marcinkowską na stanowisko Rzecznika.

06.12.2017
Ankieta Europejskiego Trybunału Obrachunkowego dotycząca praw pasażerów

Doświadczenia pasażerów mogą być źródłem cennych informacji dla Europejskiego Trybunału Obrachunkowego, który prowadzi kontrolę dotyczącą przestrzegania praw pasażerów. Na podstawie jej rezultatów Trybunał będzie mógł sformułować zalecenia, które przyczynią się do lepszego uregulowania i egzekwowania tych praw.

09.11.2017
Nowe materiały informacyjne o prawach pasażerów

Rzecznik Praw Pasażera Kolei przygotował nowe materiały informacyjne dotyczące praw pasażerów w transporcie kolejowym oraz postępowań polubownych prowadzonych przez Rzecznika. W prosty i przystępny sposób przekazujemy w nich najważniejsze informacje.

20.10.2017
Spotkanie Rzecznika Praw Pasażera Kolei z przedsiębiorcami kolejowymi

Rzecznik Praw Pasażera Kolei - Joanna Marcinkowska oraz Wiceprezes Urzędu Transportu Kolejowego - Radosław Pacewicz spotkali się w siedzibie UTK z przedstawicielami przedsiębiorców funkcjonujących na rynku kolejowym. Celem spotkania było omówienie pierwszego okresu działalności Rzecznika oraz zwrócenie uwagi na najczęściej powtarzające się przypadki reklamacji.

09.10.2017
Rzecznik Praw Pasażera Kolei spotkała się z odwiedzającymi Targi TRAKO 2017
W piątek 29 września 2017 r. odwiedzający stoisko Urzędu Transportu Kolejowego na Międzynarodowych Targach Kolejowych TRAKO 2017 w Gdańsku mogli porozmawiać z Joanną Marcinkowską, Rzecznikiem Praw Pasażera Kolei.
19.09.2017
Rzecznik Praw Pasażera Kolei na TRAKO 2017

W następny piątek, 29 września 2017 r. zapraszamy do Gdańska na  Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2017, na których będzie można się spotkać z Rzecznikiem Praw Pasażera Kolei.

07.09.2017
Witamy na nowej stronie internetowej Rzecznika Praw Pasażera Kolei!

Chcesz wiedzieć, jak wziąć udział w postępowaniu polubownym prowadzonym przez Rzecznika Praw Pasażera Kolei? Poszukujesz informacji o prawach pasażerów? Wszystkiego dowiesz się z naszego nowego serwisu internetowego.

07.09.2017
Siedem miesięcy pracy Rzecznika Praw Pasażera Kolei
Już ponad siedem miesięcy Rzecznik Praw Pasażera Kolei rozstrzyga spory między pasażerami a przedsiębiorcami. Przez ten czas o pomoc do Rzecznika zwróciło się ponad 130 osób.
07.09.2017
Czy Przewoźnik może odrzucić reklamację tłumacząc, że winę za utrudnienia w ruchu ponosi inny podmiot?
Może się zdarzyć, że z powodu opóźnienia lub odwołania pociągu Podróżny poniesie dodatkowe koszty, czasem znaczne, związane np. z koniecznością noclegu w hotelu lub utratą połączenia lotniczego. Warto poznać zasady odpowiedzialności przedsiębiorcy w takich wypadkach. Zachęcamy do lektury.
07.09.2017
Postępowania polubowne z perspektywy przedsiębiorcy – najważniejsze informacje

Oprócz dostępnych w serwisie internetowym Rzecznika Praw Pasażera Kolei odpowiedzi na najczęściej zadawane przez Pasażerów pytania przygotowaliśmy również Poradnik dla Przedsiębiorców. Podmioty funkcjonujące na rynku kolejowym znajdą w nim informacje na temat postępowań polubownych oraz współpracy z Rzecznikiem.