Infolinia dot. praw pasażerów
801 044 080 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych (opłata według taryfy operatora)
22 460 40 80 – dla połączeń z telefonów komórkowych
PL EN

Dlaczego warto skorzystać?

Alternatywne metody rozstrzygania sporów są szybkie. Trwają znacznie krócej niż postępowania tradycyjne, rozpatrywane przez sądy powszechne.

Są również znacznie tańsze od postępowań przed sądem, często w ogóle nie pobiera się opłat za zainicjowanie postępowania. Jest tak dlatego, że postępowania są mniej skomplikowane i sformalizowane. Często prowadzone są przez osoby z dużą wiedzą i kompetencjami w danej dziedzinie, które nie muszą przy rozstrzyganiu sporu posiłkować się pomocą innych osób. Wpływa to na szybkość, sprawność i zmniejszenie kosztów takiego postępowania, są dostosowane do specyfiki rozstrzyganej sprawy. W porównaniu z postępowaniami przed sądem rozstrzygnięcia zapadają szybciej i sprawniej.

Alternatywne metody rozstrzygania sporów są dobrowolne. Skorzystanie z tej formy rozwiązania sporu jest możliwe po uzyskaniu zgody obu stron, zarówno konsumenta, jak i przedsiębiorcy.

Korzystanie z tej formy rozwiązywania sporów przez przedsiębiorców wpływa korzystnie na ich wizerunek i pozwala na budowanie pozytywnych relacji z klientami, co w długiej perspektywie przekłada się na poprawę wyników finansowych.

Osoby prowadzące postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich są obowiązane zachować w tajemnicy wszelkie informacje uzyskane w trakcie tego postępowania.