Infolinia dot. praw pasażerów
801 044 080 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych (opłata według taryfy operatora)
22 460 40 80 – dla połączeń z telefonów komórkowych
szukaj na stronie wielkość czcionki kontrast język migowy PL EN

Rzecznik Praw Pasażera Kolei

menu

Rzetelna informacja



Masz prawo do rzetelnej informacji.

Masz prawo do informacji zarówno przed odjazdem pociągu, jak i podczas podróży.

  • Sprzedawcy biletów powinni udzielić Ci informacji dotyczących rozkładu jazdy czy najszybszych i najtańszych połączeń w danej relacji.
  • W trakcie podróży powinieneś zostać powiadomiony m.in. o usługach świadczonych w pociągu, następnych stacjach, a w przypadku opóźnienia o szacowanym czasie przybycia do celu podróży.

Szczegółowe informacje są udostępniane na stronie internetowej przewoźników, za pomocą infolinii, w gablotach informacyjnych na dworcach czy w punktach odprawy podróżnych. W pociągu wiadomości są przekazywane poprzez system nagłaśniający i pracowników drużyny konduktorskiej.

Obsługa nie udzieliła Ci rzetelnych informacji? Masz prawo do złożenia skargi bezpośrednio do przewoźnika, z którego usług korzystałeś.

 

Szczegółowe informacje dotyczące składania skarg oraz reklamacji znajdziesz na stronie internetowej Urzędu Transportu Kolejowego w zakładce Skargi i reklamacje.







Film dostępny również w Polskim Języku Migowym:
Przejdź do góry strony