Infolinia dot. praw pasażerów
801 044 080 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych (opłata według taryfy operatora)
22 460 40 80 – dla połączeń z telefonów komórkowych
PL EN

Rzetelna informacja



Masz prawo do rzetelnej informacji.

Masz prawo do informacji zarówno przed odjazdem pociągu, jak i podczas podróży.

  • Sprzedawcy biletów powinni udzielić Ci informacji dotyczących rozkładu jazdy czy najszybszych i najtańszych połączeń w danej relacji.
  • W trakcie podróży powinieneś zostać powiadomiony m.in. o usługach świadczonych w pociągu, następnych stacjach, a w przypadku opóźnienia o szacowanym czasie przybycia do celu podróży.

Szczegółowe informacje są udostępniane na stronie internetowej przewoźników, za pomocą infolinii, w gablotach informacyjnych na dworcach czy w punktach odprawy podróżnych. W pociągu wiadomości są przekazywane poprzez system nagłaśniający i pracowników drużyny konduktorskiej.

Obsługa nie udzieliła Ci rzetelnych informacji? Masz prawo do złożenia skargi bezpośrednio do przewoźnika, z którego usług korzystałeś.

 

Szczegółowe informacje dotyczące składania skarg oraz reklamacji znajdziesz na stronie internetowej Urzędu Transportu Kolejowego w zakładce Skargi i reklamacje.







Film dostępny również w Polskim Języku Migowym: