Infolinia dot. praw pasażerów
801 044 080 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych (opłata według taryfy operatora)
22 460 40 80 – dla połączeń z telefonów komórkowych
PL EN

Korzyści z udziału w postępowaniu

Alternatywne metody rozstrzygania sporów są szybkie. Trwają znacznie krócej niż postępowania tradycyjne, rozpatrywane przez sądy powszechne.

Są również znacznie tańsze od postępowań przed sądem, często w ogóle nie pobiera się opłat za zainicjowanie postępowania. Jest tak dlatego, że postępowania są mniej skomplikowane i sformalizowane. Często prowadzone są przez osoby z dużą wiedzą i kompetencjami w danej dziedzinie, które nie muszą przy rozstrzyganiu sporu posiłkować się pomocą innych osób. Wpływa to na szybkość, sprawność i zmniejszenie kosztów takiego postępowania. W porównaniu z postępowaniami przed sądem rozstrzygnięcia zapadają szybciej i sprawniej.

Alternatywne metody rozstrzygania sporów są dobrowolne. Skorzystanie z tej formy rozwiązania sporu jest możliwe po uzyskaniu zgody obu stron, zarówno konsumenta, jak i przedsiębiorcy.

Korzystanie z tej formy rozwiązywania sporów przez przedsiębiorców wpływa korzystnie na ich wizerunek i pozwala na budowanie pozytywnych relacji z klientami, co w długiej perspektywie przekłada się na poprawę wyników finansowych. 

Osoby prowadzące postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich są obowiązane zachować w tajemnicy wszelkie informacje uzyskane w trakcie tego postępowania.