Infolinia dot. praw pasażerów
801 044 080 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych (opłata według taryfy operatora)
22 460 40 80 – dla połączeń z telefonów komórkowych
PL EN

Bezproblemowy zakup biletu




Masz prawo do bezproblemowego zakupu biletu.

Bilet na pociąg możesz kupić:

  • w kasie biletowej,

  • w automacie biletowym,

  • przez aplikację na urządzenia mobilne,

  • przez internet,

  • u konduktora w pociągu.


Pamiętaj! Czasem oferty promocyjne są niedostępne w samoobsługowych kanałach dystrybucji (automaty, strony internetowe, aplikacje na urządzenia mobilne), dlatego skontaktuj się z przewoźnikiem, zapytaj o najtańszy bilet w danej relacji oraz sposób jego nabycia.

Jeżeli na stacji, na której wsiadasz do pociągu, nie ma kasy biletowej ani automatu, masz prawo nabyć bilet u konduktora bez żadnych dodatkowych opłat (jedyny wyjątek to Express InterCity Premium, czyli Pendolino).

Uwaga! U większości spółek kolejowych obowiązuje zasada, że w celu zakupu biletu na pokładzie należy wsiąść do pociągu pierwszymi drzwiami od czoła składu. Osoby niepełnosprawne mogą zakupić bilet na pokładzie pociągu w cenie niepowiększonej o dodatkowe opłaty. Szczegółowe informacje dotyczące zakupu biletów i zasad odprawy znajdziesz w zakładce Zachowaj bilet.


Masz trudności z zakupem biletu? Masz prawo do złożenia reklamacji bezpośrednio do przewoźnika, z którego usług korzystałeś.

Sposób rozpatrzenia Twojej reklamacji przez przewoźnika nie jest satysfakcjonujący? Możesz skierować sprawę do Rzecznika Praw Pasażera Kolei.







Film dostępny również w Polskim Języku Migowym: