Infolinia dot. praw pasażerów
801 044 080 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych (opłata według taryfy operatora)
22 460 40 80 – dla połączeń z telefonów komórkowych
PL EN

Pomoc w podróży



Masz prawo do pomocy przed podróżą i w jej trakcie.

Twoja sprawność ruchowa jest ograniczona? Przysługuje Ci prawo do bezpłatnej pomocy podczas podróży oraz przy wsiadaniu i wysiadaniu z pociągu. Pomoc obejmuje także rzetelną informację dotyczącą dostępności taboru kolejowego przystosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych w interesującej Cię relacji.

Pamiętaj, aby powiadomić przewoźnika kolejowego lub zarządcę stacji o Twoich potrzebach co najmniej 48 godzin przed odjazdem (niektórzy przewoźnicy skrócili ten czas i zezwalają na zgloszenie przejazdu w krótszym terminie). Dane teleadresowe znajdują się na stronach internetowych oraz na tablicach ogłoszeń na dworcach.

Jeżeli nie udzielono Ci pomocy lub została ona udzielona niewłaściwie, masz prawo do złożenia reklamacji bezpośrednio do przewoźnika, z którego usług korzystałeś.

Szczegółowe informacje dotyczące składania skarg oraz reklamacji znajdziesz na stronie internetowej Urzędu Transportu Kolejowego w zakładce Skargi i reklamacje.

Sposób rozpatrzenia Twojej reklamacji przez przewoźnika nie jest satysfakcjonujący? Możesz skierować sprawę do Rzecznika Praw Pasażera Kolei.







Film dostępny również w Polskim Języku Migowym: