Infolinia dot. praw pasażerów
801 044 080 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych (opłata według taryfy operatora)
22 460 40 80 – dla połączeń z telefonów komórkowych
PL EN

Witamy na nowej stronie internetowej Rzecznika Praw Pasażera Kolei!

Chcesz wiedzieć, jak wziąć udział w postępowaniu polubownym prowadzonym przez Rzecznika Praw Pasażera Kolei? Poszukujesz informacji o prawach pasażerów? Wszystkiego dowiesz się z naszego nowego serwisu internetowego.

W przejrzysty sposób wyjaśniamy, czym są postępowania polubowne prowadzone przez Rzecznika, wskazujemy rodzaje rozstrzyganych spraw oraz sposoby złożenia wniosku o wszczęcie postępowania. Przygotowaliśmy także interaktywny formularz – przy jego pomocy krok po kroku szybko i wygodnie wypełnisz wniosek. Możesz tez pobrać przykładowy, wypełniony już wniosek.

 

Przygotowaliśmy również odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Dowiesz się z nich, w jakich sprawach możesz zwrócić się do Rzecznika, jakie są wymogi podczas składania reklamacji do przewoźników, jak przebiega postępowanie oraz jakie są jego skutki. Oprócz informacji dla Pasażerów stworzyliśmy także oddzielny poradnik dla przedsiębiorców działających na rynku kolejowym.

 

W nowym serwisie prezentujemy również informacje na temat praw przysługujących Podróżnym w transporcie kolejowym, dostępne są filmy, także w języku migowym.

 

W aktualnościach będziemy na bieżąco informować o działalności Rzecznika, znajdziesz tam także artykuły na temat praw i obowiązków pasażerów oraz przedsiębiorców działających na rynku kolejowym.

 

Jeżeli masz wątpliwości dotyczące postępowań prowadzonych przez Rzecznika lub chciałbyś zgłosić uwagi, zachęcamy do kontaktu.