Infolinia dot. praw pasażerów
801 044 080 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych (opłata według taryfy operatora)
22 460 40 80 – dla połączeń z telefonów komórkowych
PL EN

Zapraszamy do lektury bloga Rzecznika Praw Pasażera Kolei

Już od ponad trzech lat Rzecznik Praw Pasażera Kolei pomaga pasażerom polubownie rozwiązywać spory z przedsiębiorcami funkcjonującymi na rynku kolejowym. Teraz na naszym blogu będziemy także publikować informacje pozwalające unikać takich sporów. Wskażemy również właściwy sposób postępowania, gdy problemom podczas podróży nie uda się zapobiec.

Transport kolejowy oferuje coraz wygodniejszy tabor i nowocześniejszą infrastrukturę, dzięki czemu podróże stają się szybsze i bardziej komfortowe. Niestety nie zawsze udaje się dotrzeć do celu punktualnie i bezproblemowo. Co wtedy robić? Jak składać reklamację? Jakiej rekompensaty można oczekiwać? Między innymi tego będzie się można dowiedzieć z kolejnych wpisów. Podpowiemy również, jak postępować, gdy po stronie pasażera dojdzie do błędu, który może wiązać się ze znacznymi kosztami, np. w związku z otrzymaniem wezwania do zapłaty lub nabyciem biletu na niewłaściwy termin.

 

Kolej powinna umożliwić szybki dojazd do miejsca przeznaczenia, czasem jednak już sama podróż może być celem. Co pewien czas będzie można przeczytać także o ciekawych liniach kolejowych i ich historii, zabytkach techniki lub fascynujących miejscach, do których można dojechać pociągiem.

 

Zapraszamy.