Odszkodowanie za opóźnienie pociągu

Mimo podnoszącej się jakości usług w transporcie kolejowym w ostatnich latach oraz wzrostu komfortu podróży, co pewien czas mają miejsce nieprawidłowości skutkujące opóźnieniami. Warto wiedzieć, czy i w jakiej wysokości przewoźnik powinien wówczas wypłacić rekompensatę. Czytaj dalej Odszkodowanie za opóźnienie pociągu

Zwrot niewykorzystanych biletów

Wielokrotnie zwracały się do nas o pomoc osoby, które zbyt późno zdały sobie sprawę, że zakupiły bilet inny, niż oczekiwały, np. z nieprawidłową datą – niestety zwykle na dzień wcześniejszy niż planowany termin przejazdu. Takie pomyłki mogą się zdarzyć zarówno podczas zakupu biletów w Internecie czy aplikacji mobilnej, jak i w kasie. W tym wpisie wyjaśniamy, jak takim sytuacjom zapobiegać i unikać ponoszenia dodatkowych kosztów. Czytaj dalej Zwrot niewykorzystanych biletów

Zakup biletu w pociągu przewoźnika regionalnego

Planujesz przejazd pociągiem regionalnym, ale na stacji, na której będziesz wsiadał nie ma kasy biletowej? Lub może po prostu nie zdążyłeś kupić w niej biletu, nie masz już też czasu skorzystać z aplikacji mobilnej lub Internetu? W takiej sytuacji możesz zakupić bilet w pociągu. Czytaj dalej Zakup biletu w pociągu przewoźnika regionalnego

Witamy na blogu Rzecznika Praw Pasażera Kolei!

Już od lutego 2017 r. pomagamy pasażerom rozwiązywać spory z przedsiębiorcami funkcjonującymi na rynku kolejowym. Jeżeli Twoja podróż nie przebiegała zgodnie z planem, skierowałeś do przewoźnika reklamację, lecz roszczenie nie zostało uznane, nie musisz już iść do sądu. Możesz spróbować rozwiązać spór polubownie. Przez ostatnie dwa i pół roku prowadziliśmy już ponad pięćset takich postępowań. Czytaj dalej Witamy na blogu Rzecznika Praw Pasażera Kolei!