szukaj na stronie wielkość czcionki kontrast język migowy PL EN

Rzecznik Praw Pasażera Kolei

menu

Przedsiębiorcy pomagają informować o prawach pasażerów

Rzecznik Praw Pasażera Kolei i Urząd Transportu Kolejowego przygotowali materiały informacyjne dotyczące praw pasażerów w transporcie kolejowym. Plakaty, ulotki i broszury promują również postępowania polubowne. Najważniejsze informacje przekazane są w prosty i przystępny sposób, a dzięki współpracy przedsiębiorców kolejowych łatwiej dotrą do podróżnych.

Z sześcioma podstawowymi prawami, które przysługują podróżnym można się zapoznać dzięki przejrzystemu plakatowi. Ulotka bardziej szczegółowo opisuje najczęściej spotykane niedogodności oraz wskazuje, do jakich podmiotów należy się zwrócić o pomoc. Z broszury można się natomiast dowiedzieć, jak przebiegają postępowania polubowne, kiedy można wziąć w nich udział oraz w jaki sposób złożyć wniosek.

Udział w takich postępowaniach jest korzystny nie tylko dla pasażerów, ale i dla przedsiębiorców, pozytywnie wpływa także na wizerunek transportu kolejowego. Dlatego zarządcy dworców, zarządcy infrastruktury oraz większość przewoźników uczestniczy w popularyzacji wiedzy o prawach, które przysługują podróżnym.

Ulotki przygotowane przez Rzecznika Praw Pasażera Kolei i Urząd Transportu Kolejowego  można otrzymać w niektórych kasach biletowych oraz w punktach obsługi klienta. W pobliżu części kas wywieszone zostały również plakaty, które są już także eksponowane na peronach wielu stacji, nie tylko tych największych, ale także w mniejszych miejscowościach.

Przejdź do góry strony