Opublikowane na Rzecznik Praw Pasażera Kolei (https://www.pasazer.gov.pl/)

Co nowego na blogu Rzecznika Praw Pasażera Kolei?

Dlaczego warto czytać regulaminy? Jak postępować, gdy zapomnimy legitymacji zniżkowej? Z jakiego powodu, gdy zwracamy niewykorzystane bilety pobierane jest odstępne? Na te i wiele innych pytań odpowiadamy na blogu Rzecznika Praw Pasażera Kolei.

Blog istnieje już ponad rok. Przez ten czas pojawiło się na nim wiele interesujących informacji, dotyczących najczęstszych wątpliwości, z którymi pasażerowie zwracają się do Rzecznika. W najnowszym wpisie wskazujemy, do jakiego podmiotu należy przekazać zgłoszenie w zależności od tego, czego dotyczy nasz problem. Czasem będzie to przewoźnik kolejowy, czasem organizator publicznego transportu zbiorowego, a nieraz także zarządca dworca.

Wcześniej pisaliśmy m.in. o tym, jakie informacje znajdziemy w regulaminach wydawanych przez przewoźników kolejowych, co to jest odstępne i ile może wynosić, a także jak możemy udokumentować roszczenia finansowe kierowane do przedsiębiorcy funkcjonującego na rynku kolejowym.

Nie wszystkie publikacje dotyczą niedogodności spotykanych podczas podróży koleją. W ubiegłym roku zaprosiliśmy czytelników do zapoznania się z wspaniałą architekturą londyńskiego dworca St Pancras oraz wskazywaliśmy najciekawsze linie kolejowe, które można obejrzeć nie oddalając się od komputera.

W tym roku – Europejskim Roku Kolei – na blogu pojawią się kolejne ważne tematy. Zapraszamy!

Adres źródła: https://www.pasazer.gov.pl/co-nowego-na-blogu-rzecznika-praw-pasazera-kolei/r6o