Opublikowane na Rzecznik Praw Pasażera Kolei (https://www.pasazer.gov.pl/)

Sprawozdanie z działalności Rzecznika Praw Pasażera Kolei za 2017 rok

W 2017 roku do Rzecznika Praw Pasażera Kolei wpłynęło 150 wniosków o wszczęcie postępowań polubownych. Postępowania trwały średnio 45 dni. Niezależnie od prowadzonych postępowań Rzecznik otrzymał również 102 zgłoszenia dotyczące różnych zagadnień związanych z prawami pasażerów w transporcie kolejowym. Więcej informacji oraz danych statystycznych dostępnych jest w sprawozdaniu z działalności Rzecznika.

Sprawozdanie zawiera informacje na temat kategorii spraw będących przedmiotem postępowań prowadzonych przez Rzecznika Praw Pasażera Kolei. Najczęściej było to przyznanie odszkodowania z powodu opóźnienia lub odwołania pociągu, odwołanie od wezwania do zapłaty oraz wnioski o zwrot należności za niewykorzystane bilety. W sprawozdaniu wskazujemy też, w ilu procentach przypadków doszło do odmowy prowadzenia postępowania wraz z jej przyczynami oraz informacje na temat sytuacji, w których postępowanie zakończyło się przed osiągnięciem wyniku. Wyjaśniamy też, jak często udaje się uzgodnić akceptowalne dla obu stron rozwiązanie.

 

Niektóre ze spraw mają charakter powtarzalny, dlatego do sprawozdania zostały dołączone zalecenia, których wdrożenie przez przedsiębiorców pomogłoby ograniczyć liczbę sytuacji konfliktowych w przyszłości. Zachęcamy do zapoznania się z przygotowanymi materiałami.

Adres źródła: https://www.pasazer.gov.pl/sprawozdanie-z-dzialalnosci-rzecznika-praw-pasazera-kolei-za-2017-rok/r6l